Якщо ви помітили помилку в тексті, будь ласка виділить її мишею і натисніть CTRL+ENTER Також ми будемо дуже вдячні Вам за підтримку нашого проекту і його додавання в будь-яку популярну соціальну мережу, представлену нижче
Код для вставки нашого посилання на сайт або блог можна узяти ТУТ
Пошук від


Стародавній Київ (до XIII століття)

Останнім опорним пунктом героїчної оборони Києва була Десятинна церква. Кияни створили навколо неї, як свідчить літописець, «пакы другий град», тобто нові тимчасові оборонні споруди, і вона перетворилась у потужну фортецю. Всере­дині її замкнулися мирні жителі — жінки, діти і старики. Церква була переповнена. Були заповнені навіть хори. І раптом сталася катастрофа, яка була фіналом героїч­ної оборони Києва. Як розповідає літописець, хори Десятинної церкви не витримали ваги людей і завалилися. Під уламками їх загинули останні захисники міста. Татаро-

монголи майже повністю зруйнували Київ, нещадно знищували його жите­лів, у тому числі дітей і стариків. Більшість архітектурних пам'яток Києва було зруйновано. Випадково уціліли лише деякі споруди, зокрема Софійський собор, але й вони були дуже пошкоджені.

Захопивши і зруйнувавши Київ, татаро-монгольська орда пішла далі на захід. Вона розгромила і зруйнувала майже всі великі древньоруські міста і з'явилася у Центральній Європі. Проте героїчний опір руського народу значно послабив сили татаро-монголів, які вже не могли витримувати серйозного опору і зазнали жорсто­кої поразки від чеських військ.

Героїчна боротьба руського народу проти татаро-монгольської навали вряту­вала Західну Європу від поневолення і кривавого монгольського ярма. К. Маркс називав владу Золотої Орди над захопленими нею країнами «брудом монгольського іга» і підкреслював, що воно не тільки «гнітило, але ображало і виснажувало саму душу народу, який став його жертвою».

В результаті татаро-монгольської навали посилився економічний і політичний занепад Києва і взагалі всього Придніпров'я. Посол папи римського до татарського хана, який проїжджав через Київ, писав, що «ледве існує там 200 будинків», а люди «перебувають у найтяжчому рабстві». Але він пише і про те, що, незважаючи на великі руйнування і винищення, життя у Києві продовжувалося. Тут були тисяцький і бояри, а також купці з різних країн Заходу і Сходу.



Київ