Якщо ви помітили помилку в тексті, будь ласка виділить її мишею і натисніть CTRL+ENTER Також ми будемо дуже вдячні Вам за підтримку нашого проекту і його додавання в будь-яку популярну соціальну мережу, представлену нижче
Код для вставки нашого посилання на сайт або блог можна узяти ТУТ
Пошук від


Київ у період боротьби за створення матеріально-технічної бази комунізму (1959— 1968 pp.)

міць держави», Є. Кудряшова «Ленінізм живе і перемагає».
Успішно розвивалась у Києві політична карикатура, представлена передусім сатиричним журналом «Перець», навколо якого згуртувалися талановиті карикатуристи: О. Козюренко, В. Гливенко, В. Литвиненког. Б. Шаповал та інші.
У станковій графіці післявоєнного часу розроблялися в серіях і окремих творах теми Великої Вітчизняної війни, відбудови країни, праці й побуту радянських' людей.
О. Пащенко виконав серії кольорових ліноритів на теми архітектурних пам'ятників старого Києва,
відбудови Дніпрогесу, металургійних заводів Придніпров'я, будівництва. Кременчуцької ГЕС; у техніці офорта, акварелі Та кольорових олівців краєвиди Дніпра та окремі пейзажі. Тема відбудови країни звучить також в офортах П. Куценка («Колгоспна Чапаєвка»).
Історична тема представлена творами В. Касіяна, зокрема серією офортів «Ленін і Україна». До 300-річчя возз'єднання України з Росією появилась оригінально задумана серія офортів О. Данченка «Визвольна війна українського народу 1648-1654 pp.». Темі визвольної війни присвячена також серія малюнків І. Селиванова «Нескорені».
Виразні портрети засобами графічного мистецтва створили Г. Гаркуша «Портрет В. І. Леніна» та В. Касіян портрети народних художників О, Кульчицької та І. їжакевича.
Значних успіхів у післявоєнні роки досягли київські скульптори, які виконали численні скульптурні пам'ятники, портретні бюсти і групові скульптурні композиції. У столиці споруджено пам'ятник Миколі Щорсу; автори його київські скульптори М. Лисенко, В. Бородай і М. Суходолов. Статую Тараса Шевченка для пам'ятника, спорудженого в Палермо, поблизу міста Торонто в Канаді, як подарунок від Української РСР українським канадцям, виконали скульптори М. Вронський та О. Олійник. Горельєфний портрет Давида Гурамішвілі для монумента на його могилі в Миргороді виконав Я. Ражба. У Києві поставлено півфігурний пам'ятник Івану Франку роботи молодих скульпторів А. Білостоцького і О. Супрун. В Одесі споруджено півфігурний пам'ятник герою революції 1905-1907 pp. Г. Вакуленчуку та надмогильний пам'ятник академіку В. П. Філатову роботи київського скульптора О. Ковальова.
На ряді художніх виставок високу оцінку дістали статуї діячів культури, вчених, революціонерів. Сюди належать виконана П. Мовчуном у мармурі статуя В. Бєлінського та бюст М. Салтикова-Шедріна, мармурова статуя молодого Т. Шевченка роботи І. Гончара, статуя Т. Шевченка в роки після заслання М. Ковтуна. Серед численних зображень В. І. Леніна виділяються статуя, виконана М. Декерменджі та композиція скульптора О. Олійника «Ходак у Леніна».

До числа кращих скульптурних композицій, показаних на художніх виставках, належали також група «Ленін і Горький» роботи І. Кавалерідзе, кінна група «Перед битвою» (Богдан Хмельницький, Максим Кривоніс та Іван Богун), створена А. Білостоцьким та О. Супрун. Вдале декоративне рішення двох погрудь «Сестри», що символізують собою дружбу України й Росії, знайшла в майоліці Г. Петрашевич.
Серед великого числа творів портретної скульптури помітне місце займають портрети Героїв Соціалістичної Праці Олени Хобти у виконанні О. Ковальова, Героя Соціалістичної Праці Л. Водолаги роботи О. Олійника.
Високого рівня досягло в Києві в післявоєнні роки українське декоративно-ужиткове мистецтво. Про це свідчать великі республіканські виставки українського народного мистецтва і художньої промисловості, показані в Києві й Москві. При Державному музеї українського мисв. Бородай народтецтва в Києві в цей час' було організовано окремий фіний художник УРСР, голіал народного і декоративного мистецтва. Зміцнилась лова Спілки художників співдружність художників-професіоналів і народних митців України у створенні тематичних килимів. Так, килим «Визволення
України» виконано за картоном художника Д. Шавикіна, «Портрет В. І. Леніна» витканий за картоном М. Попенка майстром О. Кулик. З'явились орнаментальні килими з гербами союзних республік та Української РСР. Внеском у розвиток українського радянського мистецтва стали настінні декоративні розписи Галини і Віри Павленків, Поліни Глущенко, Параски Власенко, твори майстра керамічної скульптури Омеляна Железняка та майстра різьби по дереву Петра Верни.
Новими творчими здобутками позначений розвиток образотворчого мистецтва в Києві на сучасному етапі в період розгорнутого будівництва комунізму в нашій країні. Розширилось і поглибилось розуміння методу соціалістичного реалізму, що стало результатом значного підвищення творчої активності радянських митців, пошуків і знаходження нових засобів художньої виразності, глибшого використання традицій дожовтневого, радянського і зарубіжного мистецтва.
Одним з найхарактерніших явищ розвитку мистецтва 1956-1967 pp. є створення


Київ