Якщо ви помітили помилку в тексті, будь ласка виділить її мишею і натисніть CTRL+ENTER Також ми будемо дуже вдячні Вам за підтримку нашого проекту і його додавання в будь-яку популярну соціальну мережу, представлену нижче
Код для вставки нашого посилання на сайт або блог можна узятиТУТ
Пошук від
Київ у період імперіалізму та буржуазно-демократичних революцій (1900—1917 рр.)
Сторінка 43 з 47
не перекручуй» М. П. Старицького, «Камінний господар» Лесі Українки. Навколо театру М. Садовського розгорнулася боротьба між представниками передової київської громадськості, насамперед трудовою інтелігенцією, робітничим класом, з одного боку, та представниками націоналістичного і чорносотенного табору, - з другого. Рупор націоналістичної буржуазії газета «Рада» намагалася відвернути театр від соціально загостреної тематики, тягнула його в болото національної обмеженості. Чорносотенці на сторінках своїх органів - газети «Киевлянин» та журналу «Киевский театрал» - глумилися з українського театру і мистецтва взагалі, пророкуючи йому безславну загибель.
Проте театр М. Садовського мужньо проводив свою лінію на розвиток мистецтва, доступного для народу, розширяв репертуар, залучаючи кращі п'єси українських і російських драматургів. Великою заслугою цього театру була постановка вперше в історії українського театру таких п'єс російської класики, як «Ревізор» М. В. Гоголя, «Сватання» та «Ведмідь» А. П. Чехова, «Від неї всі скверни» Л. М. Толстого, «Гірка доля» О. Ф. Писемського; п'єс зарубіжних авторів: «Мораль пані Дульської» Г. Запольської, «Мазепа» Ю. Словацького, «Стара шахта» де Граціє і «Загибель „Надії"» Г. Гейєрманса. Передові діячі російської театральної культури, зокрема К. С. Станіславський, підтримували творчі зв'язки з представниками українського театру. Творче спілкування з театром М. Садовського здійснював MX AT під час своїх гастролей у Києві. Все це сприяло розвитку українського демократичного театрального мистецтва, взаємозбагачувало українських і російських митців. Театр М. Садовського у Києві - це одне з найвизначніших явищ в історії українського театру. Він вивів український театр на рівень кращих театрів світу. Театр Садовського, а також трупи М. Л. Кропивницького, П. К. Саксаганського, І. К. Карпенка-Карого заклали основи для дальшого розквіту українського театрального мистецтва у роки Радянської влади. У передреволюційні роки в мистецтві театру спостерігалися серйозні ідейно-художні зриви. На його сцені з'являються п'єси В. Винниченка та інших декадентів. З театру пішли провідні актори, почався його поступовий занепад. В цей же період у театральному житті Києва виникають нові форми театрального мистецтва - народжуються робітничі самодіяльні художні гуртки. Це були провісники нового, першого в історії світової культури робітничого театру, який після перемоги Радянської влади на Україні становив перший етап у розвитку радянського театрального мистецтва.