Після перемоги Великої Жовтневої соціалістичної революції народилося українське національне кіно. Ленінське визначення кіно, як найважливішого для нас мистецтва, лягло в основу будівництва радянської, зокрема української, кінематографії.
18 січня 1919 року Тимчасовий робітничо-селянський уряд України виніс постанову про передачу всіх кінематографів у відання відділу освіти. У березні цього ж року кіносекція політуправління Наркомвійськсправ та Всеукраїнський кінокомітет Наркомосвіти розгорнули активну діяльність по створенню кінематографії в Києві. На базі невеликих дореволюційних студій «Художественный экран» та
Київ у 1919 році став центром виробництва українських радянських фільмів, які мали величезний успіх. Усі картини, особливо хронікальні, робилися швидко й оперативно. Газета «Більшовик» 3 травня 1919 року писала: «Агітпросвіт Наркомвійськсправ демонстрував на Хрещатику зйомки подій останніх днів... У різних місцях міста влаштовано вуличний кінематограф, який притягав тисячні натовпи народу. Показано картини, які передають події на фронті, види Одеси, а також вступ Червоних військ у Тирасполь, Бендери, Севастополь та інші міста. Публіка зустріла зйомки урочистими вигуками».
За роки громадянської війни кінокомітет і військові кіносекції зняли багато , документальних, таких цінних тепер для нас картин, як «Вступ українських радянських військ у Київ 6 лютого .1919 року», «Парад військ та демонстрація 1-го травня у Києві», «Маніфестація в Києві з приводу взяття Одеси», «Відправка на фронт 1-го Інтернаціонального полку», «Діячі соціалістичної революції на Україні», «59-річчя з дня смерті Т. Г. Шевченка», «Перший випуск радянських лікарів» та багато інших. Зйомки провадили досвідчені кінооператори, тому вони робилися, як правило, на високому професійному рівні.
Крім великої кількості хронікальних, у Києві було створено понад 20 агітацінних кінокартин різних жанрів-кінолистівок, плакатів, кінозакликів, драм і навіть комедій. З агітфільмів слід назвати такі, як: «Все для фронту», «Це буде останній і рішучий бій», «Революційний тримайте крок», «Мир хатинам-війна палацам», «Повстаньте, гнані і голодні!», «Безвісні герої», «Квіти на камінні» та інші. Серед них були цікаві сатиричні комедії, наприклад, «Радянські ліки» за сценарієм Л. Нікуліна режисера М. Вернера. У фільмі в дотепній формі показана еволюція свідомості колишнього буржуя Недошіюєва під впливом революційної дійсності: праця вилікувала його від усіх захворювань.
Одним із найзначніших з художнього погляду був драматичний агітфільм «Прозрілий» (сценарій М. Аніна, режисер Л. Замковий). В ньому показано прозріння молодого офіцера царської армії, який порвав із своїм середовищем, прийнявши революцію. Роль комісара в картині зіграв Л. Замковий.
Агітфільми, що були першими художніми картинами українського кіно, стали цілком новим явищем в історії світового кіномистецтва. їх зміст був злободенним, конфлікти-соціально загостреними, непримиренними, образи героїв-народними. Найчастіше героями виступали революційний солдат або селянин-бідняк, робітник чи політкомісар. Ці фільми відбивали інтереси і прагнення народних мас, були бойовою зброєю народу в його боротьбі за перемогу Жовтня.
Демонстрування агітфільмів та хроніки, що відбувалося на вулицях, площах, вокзалі, у військових частинах або агітпунктах Києва, завжди збирали велику аудиторію. Для показу картин пристосовували навіть трамвайні вагони (агітвагони, як були агітпоїзди та агітпароплави).
В роки громадянської війни українські кіномитці робили перші кроки. Але їх твори заслужили народну любов і повагу.